RSS

Maarja Kangro “Homaarid kahele”

18 nov.

Maarja Kangro “Homaarid kahele”
Vikerkaar nr 4-5, 2011, lk 17-29

Katkeid teosest:
***
”Mida sina siis elus tahaksid?”
”Ahaa. Mina. Ma tahaksin jälle kellegi pärast lolliks minna. Jah, seda ma tahaksin.”
”Tõesti?”
”Jah. Ma tahaksin kiimas iba suust vilja ajada, tõsiselt.”
Sa vangutasid pead.
”See on see, mida kõige rohkem tahta, ” ütlesin ma. ”Ma tahan ihaldada. Ilgelt. Ma kardan, et ma muidu suren ära. Kui ma ei ihalda, siis ma kardan, et mulle sõidab peateele veoauto ette. Kukub kivi katuselt pähe. Saan AIDSi või tuberkuloosi või sojapiimast vähi. Jahimees laseb juhusliku kuuli, lennuk kukub alla. Ma tahaks kas või kellegi pärast kannatada, aga mitte enam seda praegust jama. Seda käib-kah-värki.” (lk 23)

***

”… Ma võtan homaarid.”
”See on kahe inimese ports.”
”Kuulge, kui te oleksite kingapoe müüja, kas te siis ka ütlekstite, kui näeksite ühejalgset uksest sisenemas, et vabandust, meil on siin kahejalgsetele mõeldud kingad?” (lk 26)

***

”Muudkui peab kahekesi olema, eks ole?/–/ Jaa. Üksi ei saa. Kaob see elu mõttekene. Kaob see vähenegi IQ. Sõnavara kuivab kokku. Lõpuks ei näegi enam maailma värviliselt ega kuule teatud sagedustel helisid, jaa, võib juhtuda, et üksiolemine lõpeb iseenesesliku sensoorse deprivatsiooniga.” (lk 26)

***

”Aga ma ütlen teile: kui kahekesi võid ajada nüri juttu, siis üksi kahtlustad sa lolliksminekut pidevalt! Sul on kogu aeg tunne, et oled ebaadekvaatne. Ekstra-nüri. Miski ei kõlba, mis sa teed. Sa arvad, et kõik on pask. Maailm on out there, ja sa ootad sealt kogu aeg signaali, et sina tegelikult talle pihta ei saa. Sa mõtled, et peaks maksimaalset kasu taotlema. Kui teist inimest pole, mis siis muud. Mõtled, et võiks vähemalt püüda pappi kokku ajada. Aga siis mõtled, et pole üldse vahet, kas millestki kasu on või mitte. Mis sa sellega üksi teed. Millega, küsite. Noh, ükskõik millega. Kõik võib perse minna, kui üksi oled. Head teed tal minna.” (lk 27)

***

 
1 kommentaar

Posted by &emdash; 18/11/2011 in maarja kangro

 

Sildid: , , , ,

One response to “Maarja Kangro “Homaarid kahele”

Lisa kommentaar

 
