RSS

Banana Yoshimoto “Köök”

05 juuli

Banana Yoshimoto “Köök”
Varrak, 2003
Moodne aeg

Kirjastaja kirjutab: 1964. aastal sündinud Banana Yoshimotot on nimetatud Jaapani X-põlvkonna kõige eredamaks esindajaks. Tema esimene lühiromaan “Köök” (1994) sai noorte seas väga populaarseks ja seda müüdi üle kahe miljoni eksemplari. Yoshimoto kangelased on tavaliselt noored naised, kes on oma perekonnast eemaldunud. Nad töötavad kohvikutes ja baarides, kuulavad Lääne muusikat ja elavad mõnevõrra nihestatud elu. Nende elu tähistavad kummalised kokkusattumused, tavatud kogemused ja vestlused, mis näivad olevat väga tähendusrikkad, kuid ei vii kuhugi. Samal ajal on Yoshimoto raamatutes tunda traditsioonilise jaapani kultuuri mõju, tal õnnestub luua kummastav ja poeetiline õhkkond ning luua nappide vahenditega paeluv maailm.

Katked raamatust:

“…aga kui ma nägin neid naisi, kes toidukooli õppima tulid…/–/

Need naised elavad õnnes. Neid on kasvatatud, et nad ei läheks nende ettenähtud õnne piiridest välja, kuidas nad ka ei õpiks. Küllap heasoovlikud vanemad õpetasid. Mis on tõeline rõõm, nad siis ei tea. Inimesed ei oska valida, mis on parem. Need inimesed on tehtud nii, et nad elaksid oma elu, nii nagu neile on ette nähtud. Et nad võimalikult vähe tunneksid, kui õnnelikud või üksi nad tegelikult on. Ma mõtlen ka, et nii oleks hea. Paned põlle ette, naeratad kui lilleõis, õpid kokakunsti, kannatad ja põed armastuses, kuidas jaksad, ja lähed mehele. Ma mõtlen, et nii oleks suurepärane. Ilusad ja lahked on nad. Mina, kui ma olen millestki väsinud, kui mul tuleb vistrik või kui ma üksildasel õhtul helistan sõpradele ja nad on kõik välja läinud, mina vihkan siis oma sündi, oma kasvamist, mida iganes, vihkan oma elu. Ma kahetsen kõike.” (lk 48)

“saatus on redel, mille ühtegi pulka ei saa vahele jätta. Kui ka üks lõik vahele jätta, e saa lõpuni ronida, ehkki vahele jätmine oleks palju kergem, kui seda sündmust läbi elada.” (lk 101)

Teised arvavad:

Sehkendaja
Nyingma
Tavalugeja
Salakassikamber
Industriaallumehelbeke

 

 

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 05/07/2012 in banana yoshimoto, loetud teosed

 

Sildid: , , , ,

Lisa kommentaar

 
