RSS

Peeter Helme “September”

19 aug.

Peeter Helme “September”
Pegasus, 2009

Kirjastaja kirjutab: Peeter Helme teine romaan „September” on hoogne ja lennukas lugu noore riigiametniku elus kümnekonna päeva jooksul aset leidvatest sündmustest. Minajutustajast peategelasel on suuri raskusi iseenda ja ümbritseva maailma objektiivse tajumisega, kuid teda on õnnistatud suhteliselt hea võimega märgata üksikasju ning taibata end ümbritsevate inimeste motiive – eelkõige seetõttu, et need on sama madalad kui tema endagi omad. Nõnda rikub noor peategelane iseendale märkamatult enda ja teiste elusid, tehes seda viisil, mis kujutab endast segu nukrusest ja vaimukusest.
Raamatu väljaandmist on toetanud Eesti Kultuurkapital.
Peeter Helme (s. 1978) on ajalehe Keskus kirjandustoimetaja, EMTA Lavakunstikooli kirjandusloo lektor, Vikerraadio kirjandusminutite toimetaja ja kirjanduskriitik. Avaldanud 2007. a romaani „Puudutus” (äramärgitud 2006. a. romaanivõistlusel) ja lühijutu „Lihtne Buxtehude” ajakirjas Looming nr 2, 2008.

Katkeid raamatust:

“”Elementaarosakesed” on romaan, mis on muutunud mu elu lahutamatuks osaks. Mu elu jagunebki ajaks, mil ma sellest raamatust veel midagi ei teadnud, ja ajaks, mil olen selle lummuses.” (lk 56)

“On kohe raamatuid, mida võib ikka ja jälle lugeda. Tean, paljude jaoks on “Švejk” selline. /—/ Mina olen aga teise ajastu inimene. Ja ma ei mõtle seda ülbusena. Olen teisest ajastust, teise ajastu jaoks. “Švejk” ei ole minu jaoks. Muidugi saab seal nalja. Muidugi on Hašek suur süsteemikriitik – olgu tegu siis millise süsteemiga tahes. Kuid ta on neetud humanist. Aga see neetud inimarmastus tänapäeva maailmas … No ma ei tea … Loen hoopis, kuidas Bruno kirjeldab noori ihusid, kuidas ta neid iharalt ihkab ja ihaldab ning kuidas see kõik sumbub algul masturbeerimisse, hiljem aga mõttetusse, tühja, luhtuvasse armastusse. See on valus, aga eelkõige ikkagi kohutavalt naljakas.” (lk 58)

“Aga sellised need rõhutatult professionaalsed inimesed vist ongi. Mängivad mingis mõttes lolli mõlemal rindel. Tööl on nad need, kes nad ei ole eraelus ja eraelus käituvad hoopis teisiti kui tööl…. Ise nad ilmselt ütleksid, et nad on rohkem need eraelu-inimesed, aga ma ei oleks selles küll nii kindel. ” (lk 163)

Teised arvavad:

Keele ja kirjanduse ajaveeb
Tallinna pekkmehed ja plekknaised
Üksik valgekrae varasügiseses Tallinnas
raamatust saates OP!
Õhtuleht
intervjuu EPLis
intervjuu PMis

 

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 19/08/2012 in peeter helme

 

Sildid: , , ,

Lisa kommentaar

 
