RSS

Nick Hornby “Maoli”

29 okt.

Nick Hornby “Maoli”
Varrak, 2008

Kirjastaja kirjutab: Nick Hornby (eesti keeles varem ilmunud “Elu edetabelid”, “Kuidas olla hea” ja “Pikk tee alla”) raamatute kangelastega kohtume tihti just siis, kui neil tuleb otsustada, kuidas oma eluga edasi minna. Nii juhtub ka tema uues raamatus “Maoli”. Raamatu pealkiri tuleb ühelt poolt sellest, et tema peategelane on kirglik rulasõitja, aga teiselt poolt iseloomustab see ka olukorda, millesse ta on sattunud. Nimelt kuuleb ta teismelisena, et saab isaks ning seisab seetõttu silmitsi raskete valikutega. Hornby aga teeb oma kangelasele valiku selle võrra lihtsamaks, et laseb tal heita pilgu tulevikku ja näha, milliseks ta elu võib edaspidi kujuneda.

Samalt autorilt on ka paremaid raamatuid kui see. Kerge lugemine, vaade teismelise maailma

Katkeid raamatust:

“Ma ei olnud kellegagi üle seitsme nädala käinud ja isegi neist seitsmest umbes kolm ei lugenud, sest tegelikult me teineteist ei näinudki. Mina tahtsin teda maha jätta ja tema tahtis mind maha jätta, nii et me vältisime teineteist. Nii olime mõlemad mahajätmata.” (lk 20)

“Olime Clissold Parkis, kui Alicia ütles, et ta armastab mind. Ma ei teadnud õieti, mida vastata, niisiis ütlesin, et armastan teda ka. Oleks olnud ebaviisakas mitte öelda.
“Tõesti?” küsis ta. “Sa tõesti armastad mind?”
“Jah,” ütlesin ma.
“Ma ei suuda seda uskuda. Keegi ei ole seda enne mulle öelnud.”
“Kas sa ise oled seda enne kellelegi öelnud?”
“Ei. Muidugi mitte.”
Eks see muidugi selgitas, miks keegi polnud seda talle öelnud. Sest kui keegi sulle ütleb, et armastab sind, siis tuleb ju samaga vastata, kas pole? See peab ikka päris kalk inimene olema, kes nii ei tee.
Ja pealegi ma armastasin teda. Minu ema taoline inimene ütleks, et oh, sa oled alles laps, sa ei teagi, mis armastus on. Aga ma ei mõelnud millelegi muule peale Aliciaga koos olemise, ja ainult temaga koos olles tundsin, et olen õiges kohas. Noh, see võib ju vabalt armastus olla, kas pole nii? Selline armastus, millest ema räägib, tähendab muretsemist ja tööd ja inimestele andestamist ja teatud asjade talumist ja nii edasi. Kindlasti ei ole see midagi lõbusat. Kui see, millest ema räägib, on tõesti armastus, siis ei või ju keegi kunagi teada, kas nad armastavad teist inimest, kas pole nii? Ema ütleks nagu, et kui sa oled kellegi armastamises päris kindel – nagu mina nende paari nädala jooksul olin -, siis ei saa sa teda armastada, sest armastus ei ole selline. Kui püüad aru saada, mida tema armastuse all mõtleb, ajab see täitsa hulluks.” (lk 52-53)

Teised arvavad:

EPL
Õhtuleht
Orkaani südames on vaikus
Blogistaja
Mormelari raamatukorvike

 

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 29/10/2012 in loetud teosed, nick hornby

 

Sildid: , , ,

Lisa kommentaar

 
