RSS

Maarja Kangro “Ahvid ja solidaarsus”

13 märts

ahvid ja solidaarsusMaarja Kangro “Ahvid ja solidaarsus”
Eesti Keele Sihtasutus 2010

Sisukirjeldus: “Väikesed rahvad on karmid.” • “Kui sa kohe magama ei jää, lähed annad end homme politseile fašistina üles. Selliste inimestega nagu sina ei ole võimalik selline ühiskond, nagu sina seda näha tahaksid.” • Sest kui see on kunst, siis on see minu jaoks.. Kelle jaoks siis veel. • Lõpuks olid nad jõudnud arusaamisele,et mõlemale meeldiks kõige rohkem olla David Bowie. • Aknast avaneval räämas maastikul kakerdas mööda pikk, kõhn ja – nagu nii mõnelegi vaatajale näis – kolmejalgne inimkuju. • Haprad, õrnad ja tundlikud eesti luuletajad, ma ei andnud teid ära.

Kõige enam meeldis vist 48 tundi..ehk lugu naisest, kes meeleheitlikult otsis meest, kes teda rasestaks. Aga üldiselt oli kogu teos täitsa nauditav, eriti arvestades, et ma suurem novellikogude austaja just pole. Samuti meeldis see raamat mulle oluliselt rohkem kui tema luule.

Katkeid:

“See keha ei ärata mus kirge ega midagi. Aga ma võtan ta, praegu. See on nagu seenelkäik: nopi pilvikuid, kuni tuleb riisikas. Kirg on küll õnneasi, aga pigem on ta seene- ja jahi- kui loteriiõnn. Pead ikka püssi laskma ja püüniseid panema ka, ja metsaalust tundma. Ja vahel lihtsalt korjama seda, mis on – et mitte nukrutsema jääda ja mitte metsa solvata. Mõtlesin, et oleksin võinud oma elust koostada pilvikute ja riisikate keti. Jälgida vaheldumist, teha järeldusi. Aga sain aru, et nii mõnelgi juhul polnud piir eri liikide vahel päris selge, palju oli hübriide ja üks võis muutuda teiseks, riisikas rabeneda. Mõni oli küll lõpuni hinge jäänud.
Üldiselt arvasin ma, et armastan inimesi. “ (lk 50, Impotent ja surm)

xxx

“Kas teile meeldis meri?”
“Oh jaa.”
“Kas teile meeldis meri eriti veel pärast seda, kui te nägite, et seda oli maalitud?”
“Noh. Võib-olla tõesti.”
“Ja mets? Samamoodi?”
“Vist küll.”
“No vaat. Seda ma arvasingi. Minuga oli sageli ka nii. Käisin hallil õhtul mööda tormist randa, külmetasin ja mõtlesin, kust ma tean, et see on ilus? Ja mõtlesin siis, et piltide pealt. Seda on ju maalitud. Pildistatud. Sellest kirjutatud. Mulle oli seda ilu õpetatud, ja seepärast ma külmetasingi ja vaatasin.”
“Tänu kunstile.” (lk 69, Kunstimuuseumis)

xxx

“Sest kui see on kunst, siis pole see kõigi jaoks, ja kui see on kõigi jaoks, siis pole see kunst.” (lk82, Glabro)

xxx

Teised arvavad:
Intervjuu autoriga
Looming
Vikerkaar
ETV, OP!
Klassikaraadio Uus raamat
Sirp
Ekspress
Lugemissoovituse blog
Bukahoolik
Loterii
EPL
Danzumees
Sehkendamine
Liivametsa lugemised

 

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 13/03/2013 in loetud teosed, maarja kangro

 

Sildid: , , , , ,

Lisa kommentaar

 
