RSS

Amelie Nothomb „Jahmatus ja värinad“

10 juuli

jahmatusjavarinadAmelie Nothomb „Jahmatus ja värinad“
Varrak, 2006

Kirjastaja kirjutab: 1999. aastal ilmunud ja maineka Prantsuse Akadeemia romaaniauhinnaga pärjatud “Jahmatus ja värinad” on äratuntavalt autobiograafiline teos, kus minajutustaja räägib oma üleelamistest ühes Jaapani suurfirmas töötades. Alustades tõlgina kulgeb peategelase karjäär vääramatult allamäge, lõppedes tema määramisega koristajaks neljakümne neljanda korruse tualettides. Vaimukalt kirjutatud raamatu järgi, mis annab ühtlasi suurepärase sissevaate jaapanlaste mõttelaadi, on valminud samanimeline menukas film (režissöör Alain Corneau, 2003).

Sama autori varasemalt loetud raamatud on mulle rohkem meeldinud (eelkõige „Jumala lapsepõlv“, aga ka „Armastuse sõda“).

Sisu saab kokku võtta põhimõtteliselt ühe tsitaadiga: „Vaatame asja üle. Väiksena tahtsin saada Jumalaks. Väga kiiresti sain aru, et seda on liiga palju nõuda, ja mõtlesin: parem pudel veiniks muudetud vett taskus kui igavene hiilgus katusel. Minust pidi saama Jeesus. Kiiresti sain oma ülemäärastest ambitsioonidest teadlikuks ning soostusin täiskasvanuna märtrit „mängima“.
Täiskasvanuna otsustasin oma suurushullust kärpida ja ühes jaapani firmas tõlgina tööle hakata. Paraku oli see minu jaoks liiga hea amet ja mul tuli amm allapoole astuda ning raamatupidajaks hakata. Aga miski ei saanud pidurdada minu ülikiiret sotsiaalset langust. Niisiis, mulle määrati tühisemast tühisem ametikoht. Õnnetuseks – ja ma oleksin pidanud seda ette nägema – tühisemast tühisem oli minu jaoks veel ikka liiga hea. Ja täpselt samal hetkel määrati mind mu viimasele ametikohale: peldikukoristajaks.
Selle vankumatu teekonna peale, mis viis jumaluse käimlasse, olete lahkesti palutud ekstaasi langema. Lauljanna kohta, kes suudab liikuda sopranist kontraaldini, öeldakse, et tal on suur hääleulatus: kui lubate, rõhutaksin, et mul on erakordne andeulatus, võime laulda kõikides registrites, seega sama hästi Jumala kui proua Pissi omas“ (lk 88)

„Ta kõndis minu poole, paremas silmas Hiroshima, vasakus Nagasaki. Ma olen kindel: kui tal oleks olnud õigus mind tappa, siis poleks ta kõhelnud.“ (lk 84)

Teised arvavad:jahmatus

Lugemissoovituse blog

Tavaliselt loen ja loen tavaliselt

Loterii

jahmatus1stupeur-et-tremblementtumblr_md0jmjVWbQ1rk1xhbo1_500

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 10/07/2013 in amelie nothomb, loetud teosed

 

Sildid: , , , ,

Lisa kommentaar

 
