RSS

Anna Gavalda „Ma armastasin teda“

01 okt.

seeria-ma-armastasin-kaasAnna Gavalda „Ma armastasin teda“
Pegasus, 2006
Pegasuse väike raamat

Kirjastaja kirjutab: Anna Gavalda oskus puudutada sõnadega inimese hinge leiab järjekordset tõestust tema teises raamatus „Ma armastasin teda”. Anna Gavalda proosa on elegantne, kuid sisutihe; õhuline, kuid sügav; siiras, ja samas kaalutletud – ent kohati on tema sõnad teravamad kui noad. Lühiromaan „Ma armastasin teda” on dialoogivormis jutustus kahe inimese armastusest. Abielust, mis on lõppenud. Armastusest, mis kestab edasi.
Anna Gavalda on tänapäeva prantsuse kirjanduse üks huvitavamaid noori autoreid, kes vallutas oma esimese raamatuga “Ma tahan, et keegi mind kusagil ootaks” raamatumüügi edetabelite esikohad mitmeteks kuudeks. Seda võrratut jutukogu on tõlgitud juba 38-sse keelde. 

Selle raamatu puhul kehtib sama jutt, mis eelmises postituses Gavalda jutukogumiku kohta. Lugesin neid mõlemaid kunagi ammu samamoodi järjest, aga hiljem oli peast justkui pühitud kõik. Teistkordselt lugedes imestan, et kuidas küll oli võimalik nii lugeda (eriti kehtib käesoleva raamatu kohta). Nagu enamus Gavalda raamatutel on pealkiri hirmuäratavalt lääge, sisu mitte nii väga. Noh, loomulikult on siin ikka juttu armastusest ja suhetest ning tegemist ikka sellise kerge lugemisega, aga tema stiilis on see miski. Kui alguses tundub, et tuleb terve raamatutäis mahajäetud naise hala, siis üsna ruttu tuleb esile hoopis üks teine lugu.

Katked:

„…mulle ei meeldi vaadata, kuidas sa õnnetu oled, mina ise olen liiga palju inimesi kannatama pannud… Ja ka sellepärast, et ma eelistan näha, kuidas sa kannatad täna palju, selle asemel, et kannatada natukesehaaval terve elu.
Ma näen vahetpidamata inimesi, kes kannatavad natukene, kõigest natukene, vaevu-vaevu, aga parasjagu niipalju, et lasta oma võimalus käest… Jah, minu vanuses inimeste seas näen ma seda sageli… Näen inimesi, kes on ikka veel koos, sellepärast, et nad on kõik üles ehitanud sellele väiksele tänamatule asjale, sellele oma väikesele säratule elule. Kõik need mööndused, kõik need vastuolud… Ja kõik selle nimel, et olla lõpuks omadega sealmaal…
Braavo, braavo! Oleme maha matnud oma sõbrad, unistused ja armastused ning nüüd on meie endi kord! Braavo, sõbrad!““ (lk 113-114)

„Mina olen nagu tuulelohe, kui keegi nööri otsast kinni ei hoia, siis ma lendan viuhti minema… Ja sina, see on naljakas, aga sageli ma mõtlen endamisi, et sina oled piisavalt tugev, et mind kinni hoida, ja samas piisavalt tark, et lasta mul lennata…“ (lk 133)

„Õnn oli siinsamas ja ma olin lasknud tal minna, selleks et endal elu mitte keeruliseks teha. Ometi oli see nii lihtne. Piisas, kui käsi välja sirutada. Ülejäänu oleks kuidagimoodi ikka laabunud. Lõpuks ikka asjad laabuvad, kui oled õnnelik, …“ (lk 137)

„Elu, isegi kui sa seda eitad, isegi kui sa ta unarusse jätad, keeldud teda tunnistamast, on sinust tugevam. Kõigest tugevam. Inimesed on tulnud tagasi koonduslaagritest ja teinud lapsi. Mehed ja naised, keda on piinatud, kes on näinud oma lähedasi suremas ja oma kodusid põlemas, on lõpuks ikka jooksnud, et bussi peale jõuda, ilmateate kohta arvamust avaldanud ja oma tütred mehele pannud. See on uskumatu, aga nii see on. Elu on kõigest tugevam. „ (lk 137-138)

teised arvavad:

EPL
Sehkendamine
Danzumees
Palamuse raamatukogu
Lihtsaltise
Sinilind
Raamatukoi lugemislood

03E8000002574458-c2-photo-je-l-aimais-d-anna-gavalda-actuellement-en-librairiejelaimaisJe-l-aimaisjelamais1jelamais2jelamais3someoneilovedsomeoneiloved1someone-I-lovedlarge

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 01/10/2013 in anna gavalda, loetud teosed

 

Sildid: , , , ,

Lisa kommentaar

 
