RSS

Oskar Luts “Tootsi pulm. Äripäev.”

06 nov.

9789949473168Oskar Luts “Tootsi pulm. Äripäev. Pildikesi lähemast minevikust.”
Ilmamaa, 2002

Tutvustus: Oskar Lutsu kuulsa Paunvere-sarja kolmas osa. Lood, mis selles raamatus on Eesti kinovaatajatele tuttavad, sest kui esimene pool raamatust on kandvaks osaks filmile «Suvi», siis tagumine pool filmile «Sügis». 

Jälle mõnus lugemine, vaatamata sellele et enamus sündmustest on tuttavad filmidest.

“Mina püüdsin, “ kõneleb rohuteadlane pisaraid silmist pühkides edasi, “ennast elust eemale hoida ja kartsin elu nagu kurja koera. Mina olin alati valvel ja valmis kaitsma oma kallist hingerahu, mis pidi olema ülim asi siin ilmas. Liig suur oli minus argtus ja egoismus, et elada täismehe elu, mis oleks enesega muidugi kaasa toonud kohustusi, vaeva ja valu. Nii libisesin ma siis elust läbi, kandes õlal ükskõiksuse mantlit, ilma suuremate kannatusteta , aga ka ilma suuremate rõõmudeta. Ja see oligi pikkade aastate jooksul minu ainsam soov; ei, ma isegi uhkustasin , et ma pole üks neistsinastest teistest. Nüüd aga, kus on varsti otsas mu arglik elutsemine, näen, kui vilets on olnud see elutsemine; tunnen, kuidas mu ümber on kohutav vaikus, kuidas lähen hauda või kõdunen kuskil soos, ilma et jätaksin ellu ainustki tühja kohta. Pole kedagi, kes tooks ristikese mu hauale ja kimbukese lillekesi…” (154-155)

Autorist ja tema loomingust

1_1_17536808Tootsi pulm, Argip2ev

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 06/11/2013 in loetud teosed, oskar luts

 

Sildid: , , ,

Lisa kommentaar

 
