RSS

Robert McLiam Wilson “Eureka Street”

02 jaan.

14774Robert McLiam Wilson “Eureka Street”
Moodne aeg
Varrak, 2003

Tutvustus: Belfastis sündinud ja mitmeid preemiaid saanud kirjaniku raamat, milles vaadatakse Põhja-Iirimaa küllaltki vägivaldseid sündmusi läbi huumori.
Raamatu antikangelane Jake Jackson muretseb kord sellepärast, et näib liiga innuka katoliiklasena, kord aga sellepärast, et ta ei ole piisavalt innukas katoliiklane. Ta püüab korda seada oma sassiläinud isiklikku elu ja leida enda juurest ära läinud naise asemele kedagi uut. Tema parim sõber, protestant Chuckie Lurgan mõtleb samal ajal välja kõiksugu riukaid, kuidas kiiresti rikastuda. Nende mõlema suureks üllatuseks näibki see õnnestuvat.

Katkeid:

“Jälle üks mahavisatud nädalaõlpp. Ei ühtki juttu, mis oleks olnud väärt rääkimist, ei ühtki tegu, mis oleks olnud väärt tegemist. Ma tahtsin teha muud. Tahtsin Maryga kokku saada ja välja uurida, kui tõrges ta võib olla. Oleksin pidanud veetma viljaka nädalavahetuse, millesse oleks kuulunud ka tema. Aga ei. Ma lasin kõigele lihtsalt Crownis vee peale.
Isegi kohvi juues püüdsin ma endale udujuttu ajada. Püüdsin meenuatda ja uskuda, kui lahe seal oli olnud. Aga seal polnud midagi lahedat. See ei meeldinud meile kellelegi. Slat oli pühapäeva pärastlõunal meeleheitest peaaegu nutma puhkenud ja isegi Septik Ted, kes pole just tuntud oma õrnatundelisuse ja sügavuse poolest, oli öelnud, et ilmselt on ka mingeid muid võimalusi.
Miks me seda siis teinud olime? Keegi meist polnud mitu aastat nii palju joonud. Me polnud mitu aastat nii lapsikud, nii ebameeldivad, nii mehelikud olnud. Miks? Teiste kohta ei tea ma öelda, aga minu puhul on asi lihtne.
Asi oli selles, et ma teadsin, et Mary ei helista. Asi oli selles, et ma ei tahtnud kodus olla, kui telefon ei helise.” (lk 64-65)

“Nädalavahetus avanes mu ees nagu odava kohviku menüü. Selles polnud midagi, mida ma oleksin tahtnud. Ei olnud enam sugugi hea üksi olla. Laupäeva hommikul läksin poodi, lihtsalt selleks, et keegi minuga räägiks, lihtsalt selleks, et oleks kedagi millegi eest tänada.” (lk 111)

Areen

41gEr97jfML._SY344_BO1,204,203,200_413EB840SNL._SY344_BO1,204,203,200_1562341562341978226402775755970106550340Letranger-robert-mcliam-wilson-eureka-streeteurekastreet

 

 
Lisa kommentaar

Posted by &emdash; 02/01/2015 in robert mcliam wilson

 

Sildid: , , , ,

Lisa kommentaar

 
